BALKONGHEMLISAR

jag lutade mig över balkongräcket och tog några djupa andetag
in ut in ut och in igen. ut

ställde mig på tå och sträckte mig så långt jag kunde ut i natten
för att förbrilt försöka nå en stjärna
och fast att det är orealistiskt, dumt och knäppt
så är det en fin tanke
att en dag kunna sträcka sig så långt ut att man kan nå en av de stjärnorna som lyser mest

satte mig ner på det minusgradiga betonggolvet
kliade mig i håret och lutade mig bakåt
inbillade mig att det skulle sitta där bakom och fånga upp min ryggmassa
men när jag slog i huvudet i en av krukorna jag gjort på dagis vaknade jag lite
du lämnade mig själv utan dig
för mer än två år sedan och jag vill fortfarande inte inse det
inte ikväll iallafall



nu är det bara stjärnorna som ser mig
och fast att de lyser vackert så blir de ganska ensamt ibland
för de säger inte så mycket. nuförtiden lyser de bara
---------------------------------------------------------
jag åker väldigt långt hemifrån i helgen med kompis. see u

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

fingrar

jag

I almost wish we were butterflies and liv'd but three summer days - three such days with you I could fill with more delight than fifty common years could ever contain. kakao och mjöl. gammla bakgårdar. fotografier. pannkakstårtor. musik och fabriksmoln.